handelsbetingelser
Betingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på tuttelu.dk
Siden ejes og drives af:
Tuttelu ApS
Guldbergsgade 11
2200 Nørrebro
Tlf. 28264456
info@tuttelu.dk
CVR-nr. 42288098
Betaling
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA, MasterCard og Mobile Pay. Ved betaling med Mastercard Debit, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Beløbet trækkes, når varen afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.
Levering
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. Varerne leveres 1-3 hverdage efter din bestilling. Vi tilbyder levering med PostNord. Vi tilbyder gratis levering på abonnementer ved køb over 369,-
Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet “tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Tuttelu, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen eller emballagen på bleer og engangsvaskeklude. Vi refunderer kun uåbnede produkter.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en e- mail, hvor du oplyser, at du fortryder dit køb til: Tuttelu ApS, Guldbergsgade11 – 2200 Nørrebro - info@ tuttelu.dk
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at Post Nord returnerer pakken til os. Dette gælder også såfremt du oplyser ukorrekt adresse, og pakken efterfølgende sendes retur.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Vi beder dig vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Tuttelu.dk
Tuttelu anbefaler, at varen returneres via Post Nord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken via i Post Nords system, ligesom det fjerner enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Tuttelu. Ligeledes har du mulighed for at efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til info@tuttelu.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Nord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Tuttelu ApS, Guldbergsgade11 – 2200 Nørrebro uden unødig forsinkelse og senest 100 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 100 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Kunden afholder selv omkostninger i forbindelse med returnering, medmindre andet er aftalt skriftligt med Tuttelu ApS.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder. Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 100 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Vi opfordrer til at du tilbageleverer varen i originalemballagen og at denne ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Returret
Vi yder returret i 100 dage. Returretten er betinget af, at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand. Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Returretten løber fra udløbet af fortrydelsesretten.
Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Send varen forsvarligt emballeret. Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder: En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk. EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@tuttelu.dk
ABONNEMENTSBETINGELSER
Efter aftalens indgåelse vil du modtage en ordrebekræftelse for din abonnementsaftale via e-mail. Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Tuttelu via info@gammel.tuttelu.dk eller ændres via din konto på vores website. Det er kun muligt at købe én prøvepakke per husstand. Herefter koster hver levering det beløb som matcher med de produkter du har lagt i dit abonnement, som automatisk faktureres ved gentagende køb af startpakken. Ændring af abonnementstype, blestørrelse, leveringsdato og leveringfrekvens sker uden beregning. Ændringen træder i kraft med det samme. Du foretager dine abonnementsændringer via din personlige tuttelu konto på vores website.
Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering, har du allerede modtaget leveringen eller er den under vejs, skal du gøre brug af fortrydelsesretten. Opsigelse skal ske via din egen konto side via vores website, eller skriftligt til info@tuttelu.dk
Bindingsperiode
Som kunde hos Tuttelu kan du pause eller opsige din abonnementsaftale fra dag til dag.
Opsigelse
Abonnementet opsiges via din personlige log-in konto på gammel.tuttelu.dk, og kan opsiges fra dag til dag. Dit abonnement er først opsagt når du har modtaget en bekræftelse på e-mail. Har du flere abonnements tilknyttet din profil, vil du modtage en bekræftelse for hver enkelt abonnement.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Du kan sende en mail til info@tuttelu.dk så hjælper vi dig.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med dit abonnement kan du kontakte vores kundeservice på info@tuttelu.dk Købelovens mangels regler gælder ikke for abonnementer. Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:
Levering af varer
Handelsbetingelser
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. Du kan også gøre indsigelse vedrørende “uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
Persondatapolitik
Hos Tuttelu er det vigtigt for os, at dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Du kan læse mere herom i vores persondatapolitik. Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til Tuttelu ApS, Guldbergsgade11 – 2200 Nørrebro, info@tuttelu.dk Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer
Bestilt den /modtaget den
Forbrugerens navn
Forbrugerens adresse
Forbrugerens underskrift (Kan udelades ved henvendelse på mail)